03 maig Què diu la meva foto de perfil?
Fa temps que voltant per les xarxes observo (ja sabeu que m’agrada molt observar), les fotos que utilitza la gent com a perfil. És a dir, la fotografia on diu qui sóc jo.
Sabeu que entre 7 i 30 segons és el que triga el nostre cervell a “col·locar una etiqueta” al nostre interlocutor?
És el que li diem “la primera impressió”. Aquella que romandrà en la nostra ment per molt temps, doncs, costa força de modificar.
Us he explicat mai que en aquesta primera impressió el 55% dels estímuls venen per l’imatge externa i el 38% per l’expressió gestual? Tan sols el 7% correspon a l’expressió oral i, és evident que, en una fotografia aquesta no hi té cabuda. Sí, som vistos abans que escoltats o que “llegits” en aquest cas!
Segons Jeremy Sarachan, professor de comunicació i expert en cibercultura i mons virtuals del St. John Fisher College en Rochester (NY), “els textos no construeixen a una persona però una imatge ens fa reals”. Però la típica foto de carnet ja no serveix per transitar amb èxit doncs a ningú l’interessa una imatge que tan sols transmet que existeixes, els usuaris hiperconnectats demanen molt més. Això que volen veure en les fotos de la gent és el que el filòsof francès Roland Barthes anomena “aire” o “personalitat” en el seu llibre Camera Lucida. “Una imatge capaç de crear un impacte emocional a primera vista”.
Per començar hauríem de distingir entre les diferents xarxes socials i si el perfil és personal o professional. És evident que la imatge haurà de ser diferent, oi?
I aquí és on volia arribar!!! Quin impacte emocional crea la teva foto de perfil? És a dir, quina impressió online generes?
La nostra carta de presentació depèn de la nostra imatge, vols saber què diu la teva?
T’ho explico la setmana vinent…
#girona #barcelona #sorteig #imatgecorporativa #imatgepersonal #assesordimatge