13 des. “BLACK MIRROR” més que una sèrie de Netflix
Projecte “Black Mirror”
Segur que tots haureu sentit a parlar (més o menys) de “Black Mirror“, una de les sèries més exitoses de Netflix que hi ha a l’actualitat, però fa uns dies va sortir a la llum el projecte “Black Mirror“ impulsat per la model negra Deddeh Howard en el que ella mateixa recrea algunes de les majors campanyes de moda del món de marques tant prestigioses com GUESS o Victoria‘s Secret prenent el lloc d’estels com Kendall Jenner, Gigi Hadid, Kate Moss o Gisele Bundchen, d’aquí aquest claim tan ben trobat, ja que la mateixa model fa de mirall de la resta de models.
“Per a aquest projecte he decidit recrear diverses campanyes famoses i inspiradores, i intentar mostrar l’aspecte que tindrien amb una model de pell negra”, assenyala, al mateix temps que es pregunta: “Per què les grans marques no són capaces d’acceptar millor la nostra diversitat i donar-nos visibilitat a totes? Amb el projecte ‘Black Mirror‘ espero mostrar al món que ja és hora que totes siguem vistes”, explica Deddeh.
La model també explica que les agències no solen comptar amb més de dos models de pell negra, però sí amb centenars de models blanques, “He entrat en diverses agències de models i he estat comparada amb el parell de models de pell negra que ja tenen en la seva agenda”.
Joan Smalls, Jourdan Dunn o Liya Kebede són alguns noms de models negres que desfilen en el cim de la moda. No obstant això, segueixen sent un petit percentatge en comparació de maniquins blanques, que representen una aclaparadora majoria. Per això, Deddeh Howard ha decidit iniciar una particular campanya per visibilitzar aquest problema.
“Quan em feia gran sempre em preguntava, per què les grans marques com Gucci, Chanel, Louis Vuitton, Guess i molts uns altres rarament contracten a models negres? I si ho fan, és un grup molt petit que roman pràcticament idèntic durant un llarg període de temps” afirma aquesta model nascuda a Libèria i que ara resideix a Estats Units.
Amb aquest projecte pretén ajudar a mostrar el cantó més positiu de la raça negra, que dia a dia s’està veient molt perjudicada als informatius americans. Segons diu ella: “Lamentablement, rares vegades es mostra des dels mitjans de comunicació, generalment sortim quan algun negre ha estat arrestat o ha rebut un tret”.
Aquesta campanya ha tingut ressò a totes les xarxes socials i informatius d’arreu del món, però, serà suficient per poder canviar la conducta de les grans marques de moda i les agències de publicitat? Tot està per veure, però valoro molt positivament la iniciativa de la model Daddeh Howard que a tots ens ha capgirat la nostra percepció del món de la moda, el qual, no és igualitari del tot.