03 maig La teva imatge pública
La teva imatge pública consta de sis imatges subordinades.
Aquestes sis imatges s’han de treballar en conjunt i han de ser coherents entre elles per construir una percepció fiable i creïble davant dels altres.
Imatge física: presentació, vestimenta i sabates, pentinat, maquillatge o barba, i lavabo, entre d’altres.
Imatge verbal: salutació, lèxic natural (ni vulgar ni sofisticat), claredat, projecció de veu (volum adequat) i llenguatge no verbal (gestos, forma de caminar).
Imatge audiovisual: la percepció que es genera a través de mitjans audiovisuals, publicitat i altres canals per assolir l’audiència o el teu públic.
Imatge visual: la que es genera amb l’ús de fotografies, formes i colors, signes, símbols, empaquetatges, articles promocionals, materials d’informació com catàlegs, fulletons, manuals, instructius i altres elements visuals.
Imatge professional: resulta amb el maneig davant de diferents situacions (crisi, problemes) o del compliment de protocols i compromisos establerts.
Imatge ambiental: es genera amb una gestió correcta de l’entorn, del clima organitzacional i el compromís o responsabilitat social de l’empresa en el camp laboral, social i ecològic.
Per construir la imatge personal cal saber on es troba, quina és la imatge que projecta vostè i la seva empresa actualment.
Cal fer una investigació de la percepció que altres tenen de vostè i del seu negoci.
Amb els resultats obtinguts s’identifiquen els punts forts i les debilitats de la imatge.
Així passa a definir un pla amb objectius, metes i accions clares de millora de la percepció que genera a clients, proveïdors i empreses de la seva indústria.
Recordeu que la imatge personal es genera ho vulgui o no. Només interactuar amb els altres es transmeten estímuls que permeten crear una percepció del que és i fa.
Sal de Mar, maig 2022.