26 juny Imatge Corporativa Empresa
Què és la imatge corporativa d’una empresa?
En un mercat cada cop més saturat i competitiu, les empreses necessiten desenvolupar una imatge corporativa sòlida que transmeti confiança i els permeti diferenciar-se. Les noves formes de comunicació que han sorgit amb Internet són un mitjà excel·lent per reforçar aquesta imatge corporativa, sempre que formin part d’una planificació estratègica coherent.
La imatge corporativa és la percepció del públic sobre una empresa, el conjunt de creences, actituds, idees, prejudicis i sentiments dels consumidors sobre l’entitat. Aquesta imatge no depèn únicament dels productes i els serveis que ofereix l’empresa sinó també de la relació que estableix amb els seus clients, treballadors i la societat en general.
És fonamental conèixer el públic objectiu i tenir clara la missió i els valors de l’empresa. A partir d’aquesta informació podeu començar a crear una imatge corporativa.
Nom de l’empresa. És el primer element que transmet una idea de l’empresa, per la qual cosa és important que sigui breu, atractiu, memorable i diferenciador.
Eslògan. Resumeix la filosofia de l’empresa, per això ha de ser creatiu, innovador i impactant, facilitant que el target s’identifiqui amb la marca.
Logotip i símbols. Les imatges serveixen per resumir l’essència de l’empresa, per això han de ser creatives i senzilles, perquè siguin fàcils de recordar.
Identitat cromàtica. L’elecció adequada dels colors contribueix a reforçar la imatge que voleu transmetre l’empresa.
Material corporatiu. Totes les vies de comunicació corporativa que faci servir l’empresa, des de les targetes de presentació fins als fulletons i el packaging, han de transmetre la seva identitat de manera coherent, generant les mateixes sensacions i evocant els valors que es volen associar a la imatge corporativa.
Lloc web. A l’era digital, el lloc web és una peça essencial de la imatge corporativa, ja que es converteix en el principal aparador de l’empresa per transmetre la seva filosofia i atraure els clients potencials.
Sal de Mar, juny 2022.