Ideal de bellesa masculina

IDEAL DE BELLESA MASCULINA.

Hi ha un ideal estàndard de bellesa masculina comú per a tots els països?

USA:

Els estudis revelen que els homes als EUA han d’afrontar una forta pressió mediàtica per aconseguir un cos musculat perfecte, i amb un cànon de bellesa física que s’emmarcaria dins del concepte “Lumbersexual”, masculí, amb barba i blanc.

MÈXIC:

Els estudis revelen que els mexicans, molt identificats amb la tradició cultural del seu país, vetllen l’actitud mascle. Mèxic és el segon país amb més vanitat masculina, darrere de Veneçuela.

BRASIL:

Un 43,1% de la població brasilera es considera de raça mixta. Els trets que tenen més èxit són aquells mulats amb trets germànics, com la combinació ideal de bellesa.

La cirurgia estètica comença a ser un fet normalitzat per als homes brasilers.

SUD-ÀFRICA:

Segons el cens de població sud-africana el 2011, només un 8,9% de la població és blanca, i la resta, el 79,6%, és negra. Un estudi afegeix que els cànons de bellesa masculina ‘occidentals’ són acceptats per la majoria de joves negres o mestissos.

NIGÈRIA:

Molts joves idolatren estrelles musicals com D’Banj o 2face, negres amb aspecte de tipus dur.

El 2007, la majoria dels nois joves al voltant dels vint anys considera la masculinitat com a ‘Culturalment superior’ a la feminitat.

TURQUIA:

Turquia passa per ser un referent als països àrabs, i el seu cànon de bellesa masculina comença a fixar-se més al costat romàntic masculí.

Entre les tècniques de cures i bellesa més demandades hi ha la cura del cabell i eliminació del pèl corporal.

ITÀLIA:

Considerada la cúspide i referent mundial de la moda masculina. Als homes els agrada lluir vestits tallats a mida, i no temen els colors. Quelcom tradicionalment considerat com a femení.

L’atractiu ideal masculí passa per una mica de ‘Sprezzatura’, una cosa així com un ‘estudiat descurat’.

REGNE UNIT:

Al bressol de David Beckham els ídols esportius són també considerats i valorats com a ídols de bellesa masculina. 1 de cada 5 homes joves llueix tatuatges, combina el pèl facial amb arranjaments, i el retallat del pèl corporal és força estès entre els britànics joves.

ÍNDIA:

Índia representa el mercat més gran de consum de cures de bellesa masculina, a la regió Àsia-Pacífic. Les vendes d’aquests productes a Índia representa el 65% del mercat mundial. Les cremes que aclareixen el to de pell s’estan fent molt populars, gràcies als actors de ‘Bollywood’.

KOREA DEL SUD:

La cultura pop sud-coreana domina l’entreteniment a Àsia. Les estrelles Pop inspiren looks que barregen cossos musculats amb un perfil suau, gairebé nenat i sovint usen maquillatge.

És un altre dels països on la cirurgia plàstica està cobrant força entre els homes. Els serveis més demandats passen per l’augment dels ulls, menys esquinçats, i el nas perfilat, augmentant el pont nasal per considerar-se més propers a l’ideal.

FILIPINES:

El concepte de masculinitat, o atractiu masculí actual a les Filipines sorgeix com a resultat de la barreja entre influències hispanes i nord-americanes.

‘L’ideal de mascle’ actual ha donat peu a un boom al mercat cosmètic, a mesura que els filipins adopten la ‘metrosexualitat’.

AUSTRÀLIA:

Els estudis revelen que la inseguretat dels australians se centra a ser més grans, més musculats i definits i actors com Chris Hemsworth són considerats com els més sexys entre les celebrities masculines.

L’IDEAL MASCULÍ DEL FUTUR:

Un estudi revelava que entre blancs, negres o mulats, milions d’homes consideraven els homes mulats com els més atractius.

Més enllà de les nacionalitats o les orientacions sexuals, el que queda de manifest és l’interès creixent per la cura masculina i que els homes comencen a notar els efectes de la diversitat de bellesa masculina.

Sal de Mar, febrer 022.

 



×

Hola!

Contacta amb nosaltres a través de Whatsapp o envia'ns un email a mar@saldemar.cat

× Et puc ajudar?