10 gen. Habilitats Comunicatives
Les teves habilitats comunicatives diuen molt sobre qui ets.
Aprendre a comunicar-se de manera efectiva és una habilitat que hauria de formar part del currículum escolar. Ser un comunicador competent pot marcar la diferència en les relacions personals, en l’èxit de la teva carrera professional i, a més, en la teva autoestima i autoconfiança, perquè forma part de les habilitats socials elementals.
La relació entre ell equilibri emocional i les habilitats comunicatives ha estat demostrada en multitud d’investigacions, i, de fet, el seu entrenament és una tècnica terapèutica que s’utilitza a les consultes de psicòlegs perquè aporta beneficis per al benestar del pacient.
D’altra banda, s’ha demostrat que la qualitat de vida dels éssers humans està molt relacionada amb la seva capacitat per socialitzar amb la resta de membres de la seva espècie; per això, el grau en què aconseguim crear aliances i establir vincles estables influeix molt en la nostra capacitat per ser feliços. I aquest aspecte de la vida té a veure amb les habilitats comunicatives, tant en l’àmbit interpersonal com a grupal i fins i tot institucional.
Quines són les habilitats comunicatives?:
1. Escolta activa
Saber escoltar és una habilitat de comunicació bàsica, però, encara que sembli simple, no tothom té aquesta habilitat
2. Empatia
En la comunicació eficaç, l’empatia és important per situar-se al lloc de l’altre. De fet, l’empatia és una de les habilitats socials més rellevants perquè és necessària per conviure amb els altres.
3. Validació emocional
La validació emocional, és a dir, l’acceptació i el feedback per comunicar-ho millor.
4. Llenguatge no verbal
La postura corporal, el contacte visual o els gestos, és a dir, el llenguatge no verbal (o comunicació no verbal) també comuniquen.
5. Resolució de conflictes i negociació
El conflicte és inevitable en qualsevol relació, i aprendre a saber gestionar negociar és una manera sana i essencial per fer que les relacions funcionin.
6. Llenguatge verbal
Un dels elements bàsics d’un bon comunicador és com sona davant dels altres.
7. Llegir i escriure
Llegir i escriure són rellevants per comunicar-nos.
8. Respecte
Les persones estan més obertes a comunicar-se si mostrem respecte per elles i les seves idees.
9. Persuasió
La persuasió és una eina de comunicació clau, especialment al món dels negocis, perquè transforma idees, creences, actituds i comportaments, i intenta satisfer les necessitats de les dues parts.
10. Credibilitat
Si pensem en el punt anterior, és impossible persuadir una audiència si no demostrem credibilitat i autoritat.
Sal de Mar, gener 2022.