20 des. Personal Shopper
El bon personal shopper no neix, es fa.
La formació juga un paper fonamental a l’hora d’exercir una feina que, a priori, pot resultar atractiva, però que comporta una alta implicació emocional perquè ha de tractar amb les preferències individuals, les inseguretats i fins i tot les manies del client.
El personal shopper no s’encarrega exclusivament de l’armari d’una celebritat o està tot el dia de shopping, sinó que la seva feina va molt més enllà. És un assessor d’imatge, un estilista que aconsella una persona, un grup de persones o fins i tot una empresa.
El personal shopper ha de ser capaç de definir, a través de la roba, la imatge global que el client o els clients volen transmetre i això, de vegades no és una tasca senzilla. No n’hi ha prou de tenir bon gust o passió per la moda. Com més riques siguin les teves referències, més coneixements tinguis sobre les tendències i sobre la història de la moda i com més en profunditat coneguis el que fa cada dissenyador, millor serà el resultat del teu treball.
Aquesta professió, però, com totes, està experimentant una transformació a causa de la pandèmia. L’acceleració del procés digital es preveu que canviï, en major o menor mesura, l’exercici d’una professió que, fins ara, es feia gairebé exclusivament presencialment. Tot apunta que el shopping físic seguirà sent important a les nostres vides, però, ara més que mai, serà complementari en línia.
Sal de Mar, desembre 2021.