13 oct. Imatge personal, xarxes socials
La imatge personal a través de les xarxes socials.
Construïm una segona imatge personal a través de les xarxes socials, sobredimensionant el valor en origen d’aquesta, oferint una concepció dual d’aquesta.
Projectem a les xarxes socials els valors més idíl·lics de la nostra imatge oferint sempre una visió sobredimensionada de la nostra personalitat a través de les imatges que compartim.
Retoquem les nostres fotos, calculem els plans més afavoridors i ensenyem només aquella part de la nostra vida que ens agrada o que creiem que més estima social generarà. I que a més mesurem a escala d’interacció externa, és a dir, amb les interaccions en forma de likes que les persones del nostre entorn, directe i indirecte ens proporcionen.
I són precisament aquestes interaccions de gust positiu o likes les que reforcen el valor de la nostra imatge personal i l’atenció cap a aquesta.
Ja que a través d’aquesta imatge, captem a una audiència anònima que segueix els nostres passos a la xarxa, ja que s’identifica o se sent agradat pel que comptem o vam mostrar i per com ho fem. És en aquest context, en el qual l’individu reforça el seu sentit d’identificació i pertinença social, enfortint aquells trets de la seva personalitat que, canalitzats a través de la imatge, són capaços de generar el gust d’altres individus que al seu torn es desenvolupen personalment i socialment sota els mateixos cànons i comportaments.
Ens trobem en un moment en què la imatge personal cobra més força que mai, adquireix doble interpretació, la física i la virtual, i no és d’estranyar que sorgeixi un enorme nínxol de mercat laboral pel que fa a la cura de la mateixa respecta.
La primera impressió avui dia comença inclusivament abans de conéixer a la persona “en persona” i és que cada vegada són més les empreses que quan inicien un procés de selecció amb candidats a noves vacants, fan un sondeig previ dels mateixos a la xarxa.
I és més, de vegades creiem que coneixem a les persones per la imatge que sobre elles mateixes construeixen en les seves xarxes socials de capçalera, sense ser realment cert.
I tu?, quina imatge transmets a les xarxes socials?
Sal de Mar, octubre 2021.