31 gen. SABER PLANIFICAR
SABER PLANIFICAR.
Si bé coneixem que una de les principals raons per les quals molts projectes fallen és, sens dubte, per la pobra planificació, és llavors quan cal destacar que sense una planificació adequada és impossible controlar els resultats que pretenem obtenir, perquè un no arriba a cap lloc quan no sap on va.
Al col·legi, era comú que ens preguntessin sobre com estàvem planificant el nostre temps lliure. La insistència en aquesta pregunta parteix de la necessitat en què s’ha convertit saber planificar el nostre temps en l’actualitat, sobretot si s’assumeixen diverses responsabilitats alhora.
Per aquesta raó, el primer pas que hem d’assumir és ordenar el món que ens envolta, perquè sigui funcional i pràctic.
El segon pas és controlar el nostre temps: planificar. Entenent planificar com l’acte de controlar la teva pròpia vida, en comptes de deixar que la teva vida et controli a tu. Et dóna l’energia que necessites per ser realment eficaç i no només estar ocupat tot el temps.
Planificar és una activitat eminentment humana. Es planifica d’una manera o altra, tota activitat voluntària en la mesura que significa poder anticipar, preveure, organitzar i decidir cursos d’acció.
Perquè com bé diuen, l’única diferència entre un somni i un objectiu és una data. De tal manera, que el planejament és la determinació d’on un vol estar en el futur i les accions i recursos necessaris per arribar-hi. Perquè si no planifiquem i fixem metes temporals, no tenim capacitat per complir els objectius.
En prendre decisions diàriament fins al nostre àmbit laboral, s’han de tenir en compte els objectius més importants, perquè el fet de no plantejar un ordre de prioritat entre aquests, fa semblar que tots tenen la mateixa importància. Així el planejament constituiria una eina proactiva que permeti no només anticipar-se a les crisis sinó també aprofitar les oportunitats que es vagin presentant.
Actualment, amb la vida tan agitada que portem, saber aprofitar cada minut és or. Aprendre a gestionar correctament el nostre temps ens evitarà problemes laborals i personals i ens permetrà esprémer al màxim el nostre dia a dia.
No hi ha dubte que una de les claus de l’èxit personal i professional té a veure amb la capacitat d’organitzar o gestionar el nostre propi temps. I tot i que sembla una tasca senzilla no ho és, perquè qui no ha sentit alguna vegada que no és amo del seu temps, que aquest se li escapa de les mans o que el seu temps pertany a altres?
I vosaltres, sabeu gestionar el vostre temps?
Sal de Mar, gener 2021