Quines són les claus de l’èxit empresarial?

Claus per a l’èxit d’una empresa.

Cada dia es posen en marxa nombrosos projectes empresarials arreu del món, però només uns pocs es consoliden. La majoria queden endarrerits a fases intermèdies de projecció o, simplement, desapareixen després de cert temps.

Quines són les causes perquè això passi? Quins factors inclinen la balança perquè uns emprenedors tinguin èxit en els negocis i altres no?

La passió,

Si no hi ha passió, no hi haurà èxit. I com es pot definir la passió? Passió és, en aquest cas, una mixtura d’elements com el plaer, el gust, la satisfacció personal i el saber que el que es fa vessar totes les expectatives pel simple fet de fer-ho.

Conèixer el mercat,

L’emprenedor ha de conèixer a la perfecció el camp comercial al qual aspira a desenvolupar-, la qual cosa implica tenir informació sobre els preus, els competidors i els cicles de producció.

Estratègia,

Hem d’aprofitar  d’alguna manera el fenomen tecnològic actual. I és que Internet pot convertir-se en el millor aliat per aconseguir l’èxit d’una empresa. Des de la creació d’una pàgina web sòlida, professional i permanentment actualitzada amb les novetats del nostre negoci, fins a la seva difusió a les xarxes socials i en les diferents plataformes que ens ofereix la xarxa.

Innovació,

Està demostrat que les idees més reeixides són aquelles que innoven i es surten dels paràmetres establerts. Això és el que es coneix com a valor afegit. Però ull: que la innovació no es converteixi en mera experimentació. Hi ha un límit: si el producte és massa extravagant, generarà l’efecte contrari.

Perseverança,

Són molts els obstacles que els novells hauran d’esquivar en el seu llarg camí cap al posicionament. De fet, molts projectes d’empresa sucumbeixen davant els primers desafiaments amb els quals es topen. La clau està en no claudicar mai.

El tracte amb el client,

Finalment, l’èxit d’una empresa també depèn i molt del tracte al client. Al cap ia la fi, ells són els que jutjaran els nostres productes o serveis i convé establir bones relacions amb tots ells. Estudia els gustos i preferències dels teus consumidors, informar sempre que ho necessitin, escolta les seves opinions i suggeriments i intenta proporcionar-los la millor atenció possible.

 

Sal de Mar juliol 2018.

 

 

Tags:


×

Hola!

Contacta amb nosaltres a través de Whatsapp o envia'ns un email a mar@saldemar.cat

× Et puc ajudar?